Remco Spierings

Vanaf 14 november wordt Remco Spierings onze nieuwe fanfare dirigent.

Remco Spierings werd geboren op 28 februari 1986 in het Brabantse Nistelrode, waar hij met Pleun en dochters Juul en Pien woont. Remco komt uit een muzikaal gezin. Zijn eerste muzieklessen kreeg hij op 8 jarige leeftijd bij fanfare Sint Lambertus te Nistelrode. Op 10 jarige leeftijd begon Remco met trompet lessen en behaalde hij al zijn muziekdiploma’s bij de vereniging. Na verschillende opleidingen te hebben gevolgd, heeft hij auditie gedaan bij het Artez conservatorium in Arnhem Toegelaten tot de opleiding klassiek trompet met de bijvakken, lichte muziek, piano en directie. Opleiding klassiek trompet succesvol afgerond in 2011. Remco werkt als zelfstandigenondernemer, RS muziek Bij verschillende kunstinstellingen en verenigingen verzorgt Remco de muzieklessen klein koper, theorie lessen en workshops/projecten op scholen. In Zijtaart, Erp en Volkel dirigeert Remco de opleidingsorkesten. Ook dirigeert Remco Harmonieorkest Eigenwijs, dit is een onderdeel van muziekvereniging Frisselstein Veghel. Als dirigent heeft Remco al mooie projecten mogen verzorgen. Zoals verschillende proms concerten en het Jumbo jeugd muziekfestival in samenwerking met BZB.